Компетентнісна
спрямованість
нових навчальних
програм для початкової школи
Олександра Савченко,
академік НАПН України
Піднесення ролі
дошкільної освіти, введення етапу переддошкільної підготовки, оновлення Базового
компоненту створили нову ситуацію реалізації принципу наступності між
дошкільною і початковою освітою. Висловимо застереження, щоб за усіх позитивних
змін дошкільний заклад не перетворювали у міні-школу. Не треба пришвидшувати
процес оволодіння дітьми предметними знаннями, натомість слід наполегливо
розвивати сенсорні вміння, диференціювання об'єктів за різними ознаками,
тренувати організованість, саморегуляцію, довільність уваги і поведінки.
Повноцінна початкова
школа має ґрунтуватися на такій дошкільній підготовні: добре розвиненій ігровій діяльності дітей;
пріоритетному розв'язанні виховних завдань, коли навчання і розвиток здійснюються
в контексті виховного процесу; добре розвиненому усному мовленні та уяві,
достатній для навчання саморегуляції поведінки; розвиненій руховій і
просторовій координації. Особливе значення мають тренованість у дошкільнят
м'язів руки, добрий окомір, уміння слухати один одного.
Комментариев нет:
Отправить комментарий